Rabu, 30 Julai 2014

SEKADAR PERKONGSIAN

Di dlm kaedah Perubatan Rawatan Islam AKAD RAWATAN yg terjalin di antara Perawat Islam & Pesakit amat penting dlm menentukan KEBERKATAN rawatan. Misalannya apabila Perawat Islam meminta izin kpd Pesakit utk merawat Pesakit shg ke dlm Roh, ( utk Pesakit yg disihir & disantau ) adakah Pesakit benar- benar IKHLAS mengizinkan Perawat Islam merawat Pesakit shg ke dlm Roh krn persetujuan KEIKHLASAN dari ROH Pesakit yg akan menentukan keberkesanan & keberkatan * JODOH & RASI PERUBATAN RAWATAN ISLAM terjalin kelancaran rawatannya di antara Pesakit & Perawat Islam.

* Apabila ADA JODOH, RASI TIADA  Pesakit yg dirawat kebiasaannya akan SEMBUH SEBENTAR, selang beberapa waktu- hari, minggu, bulan kemudian penyakit yg sama 
akan BERULANG lagi.
* Apabila ADA JODOH & RASI nya Pesakit yg dirawat, in sha Allah dgn izin Allah Pesakit akan sembuh sihat sesihat- sihatnya dari penyakit yg dideritainya.

Ketika merawat Pesakit, bukan sekadar KEIKHLASAN Pesakit yg DI UJI ALLAH,
KEIKHLASAN Perawat Islam juga turut DI UJI ALLAH sepanjang sesi rawatan PERAWAT- PERAWAT yg benar- benar IKHLAS merawat Pesakit krn ALLAH TIDAK akan meletakkan sbrg BAYARAN KHUSUS utk cas bayaran perkhidmatan rawatan apatah lagi meletakkan sbrg bayaran khusus utk * PENDAFTARAN 
Perawat- perawat Islam yg JUJUR & IKHLAS akan meletakkan profesion merawat Pesakit secara sambilan atau sepenuh masa ( menyara kehidupan berkeluarga ) sbg KHIDMAT BAKTI AMAL IKHLAS kpd MASYARAKAT krn ALLAH semata- mata yg secara langsung menjadi IBADAT kpd Allah.

1) sepanjang sesi rawatan NIAT & KEIKHLASAN Perawat Islam merawat penyakit Pesakit akan diuji Allah adakah NAFSU sentiasa digoda dgn nilai wang ringgit RM semata- mata ketika merawat Pesakit
serta 
2) KEYAKINAN & KEIKHLASAN sepenuhnya dari Pesakit yg dirawat kpd Perawat Islam yg menyebabkan keberkatan kesembuhan Pesakit kembali sihat- sesihatnya dgn IZIN ALLAH & stlh selesai sesi rawatan Pesakit atau keluarga Pesakit akan diuji Allah ketika menghulurkan wang imbalan kpd Perawat Islam adakah wang yg diberikan SETIMPAL dlm * MENILAI dlm MENGHARGAI perkhidmatan yg dilaksanakan oleh Perawat Islam kpd Pesakit.

Sepanjang pengalaman saya sbg Perawat Islam apabila ada Pesakit atau keluarga Pesakit bertanyakan cas bayaran rawatan, * ELAKKAN  dari berkata IKHLAS atau TERSERAH berapa yg nak dibayar ... krn apabila menyebut * IKHLAS atau TERSERAH, ada Pesakit & keluarga Pesakit yg akan mengambil KESEMPATAN dari perkataan * IKHLAS & TERSERAH  yg disebut oleh Perawat Islam dgn membayar IMBALAN yg tidak SETIMPAL dgn khidmat rawatan yg diberikan seakan- akan Pesakit & keluarga Pesakit tidak tahu menilai serta menghargai * khidmat Perawat Islam.

Sbg Perawat Islam, apabila ada Pesakit atau keluarga Pesakit bertanyakan cas rawatan,
saya tidak menyebut * IKHLAS atau TERSERAH ttp saya akan berkata, 
* BERGANTUNG ATAS KEMAMPUAN KEWANGAN *
saya dapati bayaran *MBALANNYA SETIMPAL dgn khidmat yg diberi spt khidmat saya benar- benar DINILAI & DIHARGAI & ketika bersalam dgn Pesakit atau keluarga Pesakit 
yg memberi imbalan kpd saya, saya akan berkata kpd mrk, 
Saya SAMBUT wang ini utk anak - anak & isteri saya krn saya 
tidak mahu KEIKHLASAN saya dlm merawat Pesakit tidak diterima Allah.

Wallahu a' lam
   
Dgn IZIN ALLAH PENYAKIT DTG, 
dgn IZIN ALLAH juga PENYAKIT SEMBUH 
semuanya tertakluk kpd KEHENDAK ALLAH.
kita BERIKHTIAR ( USAHA & DOA )
Allah yg MENENTUKAN sgl - gala NYA.
Perawat ikhlas, pesakit ikhlas
rawatan yg diberkati

http://rawatanislamalsufi.blogspot.com
http://hikmahhaqiqi.blogspot.com


Tiada ulasan: